Veelgestelde vragen. (FAQ)
Moet ik ook in de winter SPF smeren?
Het antwoord hierop is Ja. Het beste voor je huid is zomer en winter zonnebrand te smeren op je huid. Waarom is dit? Omdat de uv straling erg sterk is door het hele jaar door. Niet smeren helpt de huidveroudering versnellen en verhoogd de kans op huidkanker.
Op mijn nagels van mijn handen en voeten krijg ik allemaal van die ribbeltjes. Hoe komt dat?
Onder de nagel (dus de huid) ziet je huid eruit als een golfplaatje. En de onderkant van de nagel zit ook een soort golfplaatje. Deze twee klikken mooi in elkaar. zodat de nagel mooi op zijn plek blijft zitten. Als we ouder worden dan worden de haren, huid en nagels dunner. Het is eigenlijk van hetzelfde materiaal. en omdat de nagels dunner worden voel je de ribbeltjes (golfplaatje) door de nagel heen. Soms krijg je dan dat steeds de nagel verticaal blijft inscheuren. Helaas is daar weinig aan te doen. Eventueel nagelverharder maar daarvan is het nadeel dat hij de nagel afsluit. en als er geen zuurstof bij de nagel komt is de kans groot dat de nagel nog dunner wordt. Dit proces hoort gewoon bij het ouder worden.
Waarom moet ik 2 keer per dag mijn gezicht reinigen?